Najave i događanja

Senat Sveučilišta u Splitu jednoglasno podržao prijedlog o stipendiranju deficitarnih nastavničkih zanimanja na PMF-u

Senat Sveučilišta u Splitu je na sjednici održanoj u četvrtak, 28. studenog, jednoglasnom odlukom podržao inicijativu prof. dr. sc. Nikole Koceića-Bilana, dekana Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu (PMF), o uspostavljanju sustava stipendiranja deficitarnih nastavničkih zanimanja na ovom Fakultetu, studija matematike i informatike te studija matematike i fizike.

Naime, na splitskom PMF-u ove je akademske godine navedene smjerove upisalo tek 10 studenata. Uzevši u obzir težinu studija te položaj prosvjetnih djelatnika, ne čudi  da samo u Splitsko-dalmatinskoj županiji trenutačno nedostaje oko 50 nastavnika matematike, a problem je pogotovo izražen u manjim sredinama. Stoga je Sveučilište u Splitu, kao društveno odgovoran čimbenik, zauzelo jasan stav te bezrezervno podržalo inicijativu da se dodijele stipendije za ova deficitarna zanimanja.  Isto tako je pružena podrška o pokretanju izmjena Pravilnika o uvjetima i načinu ostvarivanja prava redovitih studenata na subvencionirano stanovanje, kako bi se preko Studentskog centra studentima ovih deficitarnih zanimanja mogao osigurati smještaj u studentskim domovima.

Senat je također jednoglasnom odlukom podržao zajedničku inicijativu dekana splitskog i zagrebačkog PMF-a te pročelnika odjela za matematiku i fiziku u Osijeku i Rijeci da se naprave korekcije vezane uz Pravilnik o odgovarajućoj vrsti obrazovanja učitelja i stručnih suradnika u osnovnoj školi, kojeg je u siječnju 2019. godine donijelo Ministarstvo znanosti i obrazovanja. Ovim Pravilnikom se predviđa da ukoliko nema  magistra edukacije određenog područja, nastavu može izvoditi i osoba koja iz tog područja ima ostvarena 55 ECTS boda. 

S obzirom da je riječ o reguliranim profesijama s jasnim ishodima učenja, te da se na ovaj način određuje da se pedagoške kompetencije mogu ostvarivati i na sveučilištima na kojima se ne izvode ti studiji, Senat je zauzeo nedvosmislen stav da nastavu iz, primjerice matematike, kemije ili jezika, mogu držati isključivo magistri edukacije iz određenog područja, jer je u pitanju budućnost kvalitetnog obrazovanja djece u našoj državi.